Måndag, bara regn hos mig..

Regnet öser ner och greken hostar som en trött häst. Men när regnet är borta och solen kommer fram, så ska jag raka bröstet och bada i havet.

Här är bilderna jag tänkte lägga upp igår.

Kan berätta lite om vad som hände.
Jag träffade Emma och Antonia på Elli beach igår, jag trodde dom låg och solade i Ixia, så jag blev lite överraskad. Hur som helst så bestämde vi oss för att dra in till gamla stan, och eftersom dom inte varit där så fick jag visa runt. Vi började men en pita gyros, som dom inte heller ätit! Hoppas dom inte ljög när dom sa den var god, hehe. Sen vandrade vi runt innanför murarna och kikade affärer och sånt, tog en glass gjorde vi också. Sen gick vi till hamnen, satt där och pratade i en å en halv timma medans vi kikade på fiskar och bara gjorde ingenting.

Nu är flickorna hemma i vimmerby igen, Emma kanske sitter sockerdrickaträdet, och Antonia rider med Pippi? Eller badar med Birk?
Vad dom än gör så måste dom ha det bra.

Jag måste säga att jag trivs sjukt bra här nere, jobbet är grymt, människorna är grymma, vädret kommer bli grymmare och jag ska lära mig grekiska. Dock saknar jag mycket i sverige, och annat saknar jag inte alls. Vilket är både bra och dåligt. Jag har inte bestämt mig vad jag ska göra i höst, så alla dörrar är öppna. Jag fick erbjudande om ett jobb på en finare spritbutik, men då måste jag lära mig grekiska bättre. Jag får se vad som händer, och hoppas.

Ps. Notera den svarta katten. Det hänger något ur munnen, något slem eller nått. På båda bilderna. Den var nog sugen på mig..

   

"Ronja: Oh, Birk, don't leave me, don't ever leave me again!
 Birk: I won't, just as long as you keep one rope's distance."

Jag måste kika på Ronja nån dag, och Dunderklumpen ;D. Kanske Bröderna Lejonhjärta också..

xo

Kommentarer
Postat av: Emma

Ärligt; pita gyrosen va fruktansvärd god!!! Himla trevlig dag btw, tack för guidningen ;)

2009-05-04 @ 19:29:24
Postat av: Ante

pita gyro, ge mig ! Här öser regnet ner idag, hoppas du har sol och klarblå himmel !

2009-05-05 @ 11:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0