Valkyria tillsammans med lite reflektioner

Okej, filmen "fungerade".. Den var lite förutsägbar, och det var nog många med mig som kände samma sak och stannade hemma. För det var inte många i salongen.

Sen ringde det i någons telefon, ska det va så jävla svårt att stänga av ljudet? Även om det är en skitsak så är det riktigt irriterande.. Och alla som ska SMYGA av papperet på godisarna!! Ni kan fan dra av era plåster lååååångsamt nästa gång, så får ni se hur kul det är.

Jag måste berätta att under reklamen till filmen, så satt jag och väntade på den där "Action Aid", "Röda Korset" eller "Köp en ambulans till Gaza" ångest reklamen som finns fan överallt.. Tror folk att det sprutar pengar ur alla västerlänningars arslen så fort dom böjer sig fram? Jag är inte på något sätt mot att vi skänker pengar, men när vi varje dag, åt vilket håll vi än kollar, blir påkastade ÅNGEST. Då käns det inte längre så motiverande att skänka några pengar till ett problem dom oftast startat själv.

Jag var i Uppsala för några veckor sedan. Då berättade en kvinna om en resa hon gjort för röda korset i ett afrikanskt land. Deras uppgift var att informera befolkningen om riskerna med AIDS och hur dom på bästa sätt kunde förhindra att få viruset. Medans hon under en föreläsning berättar att man bland annat kan hålla sig till en partner samt att använda kondom, så reser sig en afrikansk man upp och säger: "Jag får heldre AIDS än att hålla mig till samma kvinna resten av livet"! Då känner jag såhär: Fuck you!

Det är viktigt att förstå att jag inte är rasistisk på något sätt, jag är bara mot människors ignorans, människors oförmåga att förstå sitt eget bästa, och människors attityd mot att vi vill hjälpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0