Vad krävs det?

Jag har funderat en del på vad vi kräver av varandra..
Varför man sätter olika värden på människor, och varför man efter en minuts diskussion men en ny person har bestämt sig för om den är intressant eller inte.

En person kan komma fram till dig, säga några ord, för att sen försvinna ur ditt huvud samtidigt som dina öron slutar lyssna.
Vad är grejen?
Jag menar, ska man ge människan en chans? Eller sätter våra värderingar och förutfattade meningar stopp för det?

Jag tror att många spelar ett spel, och bockas du inte av på alla punkterna på listan så är du ute ur spelet, då kan du gräva ner dig! Sen finns det folk som är oerhört korkade och inte förstår att dom är förlorade.

Jag ser nog lite omvänt på det där, för mig är du en idiot tills du bevisat motsatsen.. så du kan bara göra saken bättre för dig själv, känner du inte mig så är du en idiot i mina ögon. Och med lite självinsikt så tar vi inte illa upp där.
Antingen ger man lite extra för att lära känna människor bättre, eller så talar man om att man inte är intresserad.
Sitt inte bara där och ignorera dom du är intresserad av, var inte responslös ointresserad..
vill du ha någon så visar du lite intresse.
What you give is what you get lixom ;D.


Hoppas någon förstår vad jag menar, så jag inte har en flock med ovänner där ute nu, hehe.

Kommentarer
Postat av: Johanna

är jag en idiot? eller är jag något bättre? :o

2009-02-02 @ 00:14:26
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0