Trycka ner någon

Jag förstår människor som trycker ner andra människor, och jag är glad att jag inte är en av dom. Hade jag varit instabil och haft mindervärdeskomplex så hade jag antagligen också tagit första bästa chans boosta mitt ego genom att tala om för någon hur ful eller värdelös den människan är. Eller hade jag det? Näe, jag tar hand om mina problem själv isåfall, jag talar inte om att Anton 16 ser ut som ett stjärtpillande kraterface med trockabottnar, bara för att jag känner för det.

Människor med sådana problem finns det tyvärr gott om, och dom har fastnat i sin olycka.

Hur fan kan man leva med sig själv, när man dag ut och dag in trackaserar andra människor? Vad är vinningen? Bara för att en människa mår dåligt, vare sig det är från hemmet, eller samhället, så ska man inte behöva ta ut det över svaga människor. Det är inte som svagas fel att mobbare blir rövknullad av sina pappor när dom kommer hem från skolan. Allt är föräldrarnas ansvar. Det ska inte läggas någon skuld på samhället, det är föräldrarna som ska packa sina barns väskor!

Om någon person som trycker ner andra läser detta så säger jag såhär till dig: Jag tycker synd om dig...


Förändring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0