Film

Klev upp kvart i sex i morse av någon anledning.. Så jag bestämde mig för att kika på film.

Först såg jag American Gangster. Den handlar om Frank Lucas, en simpel chaufför och indrivare, som efter sin arbetsgivare och mentors bortgång börjar importera heroin utan mellanhänder från asien. Vilket gör att han får en ren och överlägsen produkt, som kan säljas till låga priser på gatorna i New York.

Filmen handlar också om en ärlig och hängiven polisman, Richie Roberts, som startar upp en specialgrupp inriktad på narkotika med dom federala myndigheterna. Hans uppgift är att sätta dit bossarna för langare.

Mycket bra film, se den gärna.



Filmen är baserad på en verklg händelse.




Den andra filmen är väl ingen riktig film. Det var "Seriöst Roligt" med Thomas Järvheden, som för övrigt är en av mina personliga favortier bland ståuppare.

Det var en härlig kombination av musikalisk och vanlig komik, med inslag av seriös musik. Jag vill inte säga mer om den, utan den måste ses. Järvheden är en riktigt underhållande ståup komiker.



Den här låten är från hans skiva "10 Låtar", som också den är en mix av allvar och komik.
Låten är skriven till en tjej han var tillsammans med, och deras förhållande var väldigt "stormigt". Det var antingen jättebra eller jättedåligt, aldrig lagom.
Låten är en hyllning till sådana förhållanden. För dom har, precis som Järvheden säger, "sin charm, och är aldrig tråkiga".
Enjoy.


Värme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0