Film igen

Tiden var på min sida, så jag såg två filmer till. Jag började med "How to lose friends and alienate people". En halvbra rulle med Kirsten Dunst, Simon Pegg och Megan Fox i några av huvudrollerna.

Filmen handlar om "Sidney Young" (Simon Pegg), han är en brittisk skribent som lever ett sunkigt liv i london och äger ett mindre tidningsförlag. Han får sedan chansen att arbeta för en tidning i New York med väldigt hög status inom mode, kändis och glamour (Sharps magazine), och man får följa Sidney i hans starka vilja att arbeta sig upp till toppen och in på kändisfesterna.


 

En mix från filmen, på Robyn och Kleerups låt "With Every Heartbeat", som för övrigt har en riktigt fin text.



Andra filmen var Happy-Go-Lucky. Svårplacerad film, handlar om "Poppy" (Sally Hawkins). En glad och uppiggande lärare på 30 år som drömmer om att skaffa sig en man och ta körkort.
Jag tyckte själva filmen var rätt tråkig och kunde inte riktigt greppa den. Det som dock gjorde filmen värd att se var Poppys leende och hennes alltid glada humör.
Våran värld behöver mer människor som Poppy. Men skulle man sakna hennes styrka och optimism, så kan människor som är rädda för att leva, ta efter hennes sympati och värderingar.



Livet kan vara svårt och ledsamt, så ta det med ett leende istället!


Medkänsla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0