Åstön med Nina och Totte

Det råkade var väldigt trevligt väder idag, så jag hörde om Nina ville förja med och fota lite.
Vi åkte och käkade/svullade hamburgare innan. Då fick han i kassan mig att fundera lite över fördommar. Är dom bra eller dåliga? Mina egna fördommar skall jag vara försiktiga med att berätta, då det kan tas på fel sätt, och människor kan känna sig kränkta. Det är skillnad på det här inlägget och det om röda korset, för där handlar det om val jag gör. Mina fördommar handlar om val andra människor gör. Men det kan jag berätta en annan gång

Nu till det jag tänkte berätta om när jag var på sibylla. Nina hade beställt en lite hamburgare med dricka och dipp på sidan om, jag hade beställt en lite större burgare med vatten att dricka och utan dipp.
Kvinnan som tog våran beställning försvann, så en annan person tog över.
Så han säger "Då börjar vi med den stora" och kollar på mig. Okej, jag är lite större än Nina, men vad är det som säger att inte hon beställt den? Sen hade det ställts upp två brickor, en med mitt vatten på, och en med hennes dipp och cola.
När mannen gjort klar min burgare så går han fram till brickorna, tittar på dom lite undrande, och lägger den burgare han nu vet är min, på brickan med drickan och dippen. Vilket antagande.

Jag är inte upprörd på något sätt, jag är bara fascinerad över hur människor tänker.

En annan sak jag kommer att tänka på då är när jag gick i gymnasiet, då hade jag en period som jag använde palestinasjal rätt mycket.
Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag pratade om, men jag pratade med en dam i receptionen på skolan. Hur det än var så skulle jag lämna lite uppgifter om vilket programm jag gick. Så hon säger "du är väl estet?", och så var ju inte fallet, jag gick omvårdnad. Jag reflekterade lite över hennes antagande efteråt, och då säger mina fördommar, att hennes fördommar för antagandet var att jag hade sjalen.

Haha, sånt här kan jag sitta och tänka på dagarna i ända, hur folk tänker. Det är sjukt intressant.

Här är tre av bilderna jag tog, det finns några fler på pixbox och bilddagboken. Kika gärna in där och kommentera.








Snömonstret! =)



Du existerar inte...

Kommentarer
Postat av: Natta

hurru greken ;D

2009-02-02 @ 17:43:11
URL: http://natha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0